سلام ، به سایت دیزل ژنراتور هاشمی خوش آمدید.

کیلومتر 24، خیابان بختیاری، پلاک 207

اسلام شهر، جاده ساوه

نحوه محاسبه توان دیزل ژنراتور + فرمول

نحوه محاسبه توان دیزل ژنراتور + فرمول

محاسبه توان مورد نیاز مجموعه ها جهت خرید دیزل ژنراتور می تواند بسیار مفید باشد. دیزل ژنراتور در دو حالت برای مجموعه ها کارایی دارد یا به عنوان منبع اصلی انرژی تأمین برق یا تأمین برق در موارد اضطراری استفاده می شوند که این دو با هم تفاوت زیادی دارند. برای هر دیزل ژنراتور سه نوع توان با عنوان پرایم پاور، استندبای پاور، کانتینیوز پاور مطرح می شود که به نوع کاربری از دیزل ژنراتور مربوط می شود. عموماً از دیزل ژنراتور ها جهت تأمین برق اضطراری مجموعه ها استفاده می شود. دیزل ژنراتور در مجموعه های بزرگ مانند هتل ها، کارخانه ها، دیتا سنتر ها و … استفاده می شود. نحوه محاسبه توان مورد نیاز دیزل ژنراتور بسیار مهم است به طوری که اگر توان دیزل ژنراتور کمتر از توان مورد نیاز مجموعه باشد، دیزل ژنراتور نه تنها در زیر بار کم آورده و خاموش می شود بلکه به موتور دستگاه فشار آمده و در مدت زمان کمی نیازمند سرویس نگهداری اساسی خواهید بود. دیزل ژنراتور هایی که به صورت اضطراری مورد استفاده قرار میگیرند باید به توان پرایم توجه داشت و حداکثر زمان بارگیری در این حالت معمولا 8 ساعت است در این حالت از 70 درصد نامی قدرت موتور استفاده می شود. دیزل ژنراتور هایی که به صورت دائم مورد استفاده قرار می گیرند باید به توان کانتینیوز پاور آن ها دقت داشت تا دیزل ژنراتور دچار آسیب نشود. دیزل ژنراتور های دائم کار معمولا با 50 الی 60 درصد توان نامی خود کار می کنند.

محاسبه توان دیزل ژنراتور

به هنگام استارت دیزل ژنراتور توان مکانیکال دستگاه که توسط موتور تولید می شود از طریق صفحه فلایویل به ژنراتور منتقل می شود و بعد از اتلاف توان مکانیکال در بخش مکانیکی در نهایت تبدیل به توان الکتریکال می شود. که توان مورد نیاز ما جهت برآورد و محاسبات نهایی می باشد. موتور دیزل های بنزینی در توان پایین مورد استفاده قرار میگیرند و استفاده از دیزل ژنراتور در این رنج توانی (تا 10 کاوا) توجیح اقتصادی ندارد. شروع تولیدات موتور دیزل در کمپانی های جهانی معمولاً از 10 کاوا به بالا می باشد. در توان های بالا انتخابی جز استفاده از دیزل ژنراتور یا ژنراتور گاز سوز وجود ندارد.

محدودیت توان در دیزل ژنراتور

محدوده کار دیزل ژنراتور بسیار مهم است باید توجه داشته باشید شما مجاز به استفاده از حداقل و حداکثر توان دیزل ژنراتور نیستید. به طور مثال اگر یک دیزل ژنراتور 100 کیلو ولت آمپر برای برای مجموعه خود تهیه کرده اید شما نمی توانید فقط یک لامپ با آن روشن کنید همچنین مجاز به استفاده از توان اسمی دستگاه نخواهید بود به دلیل اینکه در استفاده بلند مدت دستگاه شما دچار آسیب می شود. معمولاً جهت استفاده پرایم ( 8 ساعت در روز ) حداقل 20% و حداکثر 70% مجاز به دریافت توان از دستگاه دیزل زنراتور می باشید.

محاسبه توان دیزل ژنراتور با فرمول

برای محسابات توان مصرفی یک مجموعه هم از طریق محاسبه توان بر حسب کیلو ولت آمپر می توانید اقدام کنید و یا از طریق جریان مصرفی البته هر دو در نهایت قابل تبدیل به یکدیگر هستند. برقکار با مراجعه به مجموعه شما و محاسبه جریان مصرفی از ابتدای مسیر جریان مصرفی شمارا محاسبه خواهد کرد که البته باید جریان های ضربه ای و یا راه انداری الکتروموتور ها نیز در برآورد توان در نظر گرفته شود.جهت محاسبه توان بر حسب کیلو وات می توان از فرمول زیر استفاده کرد :

 

Active power (kW) = Reactive power (kVA) * Power factor (p.d.f.)

 

در نهایت پیشنهاد می شود با اضافه کردن 10 الی 20 درصد به عنوان توان حاشیه به عدد بالا در نظر داشته باشید.

ارائه خدمات لازم در رابطه با برآورد توان دیزل ژنراتور و تعمیرات اساسی دیزل ژنراتور و نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور توسط شرکت دیزل ژنراتور هاشمی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.