سلام ، به سایت دیزل ژنراتور هاشمی خوش آمدید.

کیلومتر 24، خیابان بختیاری، پلاک 207

اسلام شهر، جاده ساوه

برند های دیزل ژنراتور

فیلتر دیزل ژنراتور

فروش تکی و عمده انواع فیلتر دیزل ژنراتور
فیلترها یکی از حیاتی ترین قسمت های دیزل ژنراتور می باشند.عملکرد کلی و اصلی یک فیلتر کمک به افزایش راندمان کاری دیزل ژنراتور، خصوصاً تحت فشار و دمای بالا میباشد. همچنین فیلترها مدام درحال حذف ناخالصی ها و آلودگی هایی هستند که باعث وارد شدن آسیب های جدی به موتور شما می شود. انواع فیلترها در دیزل ژنراتور شامل 5 دسته اند، که تعداد آنها درانواع دیزل ژنراتور میتواند متفاوت باشد. فیلتر هوا، فیلتر آب، فیلتر سوخت، فیلتر روغن و فیلتر آبگیر سوخت. تهیه ی فیلتر های اصلی و مناسب برای موتور های دیزل ژنراتور، دربین برندهای گوناگون و نسخه های اصلی و فرعی آنها کاری نسبتا دشوار می باشد. حتی گاهی اشخاص متخصص نیز در تشخیص این فیلتر های اصلی و تقلبی دچار اشتباه می شوند. در ادامه با ذکر مثال هایی تفاوت فیلتر اصلی و تقلبی را شرح می دهیم.

فیلتر هوا دیزل ژنراتور

فیلتر هوا موتور دیزل Volvo, Cummins, Perkins و ...

هوایی که ما روزانه تنفس میکنیم، دارای ذرات ریز و آلودگی های بیشماری است. که ممکن است باعث عفونت بدن ما و یا مسدود شدن شریان های تفسی بدن ما بشود. از آنجایی که بدن ما نیز همانند یک ماشین پیچیده می باشد. انسان ها نیز ماشین ها ی خود را با الهام از خودشان و طبیعت می سازند. دیزل ژنراتور یکی از این ماشین های پیشرفته و کاربردی می باشد. این موتورهای عظیم مولد برق تحت سیستمی به نام احتراق داخلی کار می کنند. که در آن با مخلوط کردن سوخت و هوای پاکیزه و سپس فشرده سازی و احتراق، نیروی محرکه ی لازم جهت فعالیت موتور و در نهایت تولید برق را فراهم می کنند.

هوایی که در فضای اطراف دیزل ژنراتور شما وجود دارد. پر از انواع ناخالصی ها( گرد و خاک، سنگریزه، زباله های کوچک، حشرات و…) و آلودگی ها می باشد و در صورت ورود به سیلندر ها میتواند عملکرد آن ها را دچار اختلال کند و یا باعث قفل شدن موتور و پیستون ها یا ساییدگی قطعات شود. عمل پاکسازی این هوای آلوده توسط فیلتر هوا انجام می شود. عضو اصلی یک فیلتر یک صفحه ی کاغذی چین خورده با منافذ ریز است که وظیفه ی تصفیه ی هوا را بر عهده دارد. جنس این کاغذ ها معمولاً خاص بوده و علت چین دار بودن آن افزایش سطح فیلتراسیون می باشد. منافذ موجود در این کاغذها نه قدری ریز است که در عبور دادن هوا دچار مشکل شود. نه به قدری درشت است که ذرات آلودگی از آن عبور کند.

انواع فیلتر هوا دیزل ژنرراتور

  1. فیلتر گریز از مرکز که در آن ناخالصی ها به واسطه ی چرخش سریع در یک محفظه که فیلتر در آن وجود دارد. داخل محفظه ته نشین می شوند و هوای تازه و تمیز وارد موتور میشود.
  2. فیلتر مرطوب (روغنی) که ناخالصی ها و آلودگی ها با چسبیدن به روغن و رسوب کردن در آن حذف میشوند.
  3. فیلتر های خشک که ساده ترین و پرکاربردترین نوع فیلتر ها هستند و همانطور که گفته شد از یک کاغذ خاص فیلتراسیون دارای چین های متعدد ساخته شده است.

در فیلتر های هوای خشک با مکش توربو شارژ ها یا خود موتور هوا از طریق لوله های بالایی با سرعت بالا وارد صافی می شود. پس از برخورد هوا به پره های مورب ورودی فیلتر حالت گردبادی پیدا کرده و به بدنه ای اصلی المنت فیلتر برخورد می کند. این تماس هوا با المنت فیلتر باعث می شود که آلودگی ها درانتها یا کاسه ی فیلتر جمع شود. با مکش هوا به سمت داخل فیلتر اندک آلودگی ها نیز توسط فیلتر اولیه و فیلتر ثانویه یا ایمنی گرفته می شود. این فیلتر های ایمنی معمولا در موتورهای بزرگتر و قدرتمند تر وجود دارند. تا فرآیند پاک سازی هوای ورودی در دیزل ژنراتور را با دقت بیش از 99 درصد انجام دهند. در برخی دیگر از فیلتر ها یک نشنانگر حساس به خلا بر روی قسمت بیرونی فیلتر استفاده میشود. با افزایش خلا و یا کاهش فشار هوا نوار قرمز این نشانگر ظاهر شده که نشان دهنده ی زمان تعویض فیلتر است.

زمان تعویض فیلتر هوا دیزل ژنراتور

به طور کلی زمان تعویض فیلتر ها را هر 400 الی 500 ساعت کاری اعلام می کنند. اما پیشنهاد می شود که المنت فیلتر یا همان هسته ی فیلتر را پس از هر بار استفاده با پمپ باد تمیز کنید. درنهایت نسبت به محیط فعالیت شما و مدل و توان موتور شما برای متوجه شدن زمان دقیق تعویض فیلتر باید به USER MANUAL موتور دیزل ژنراتور خود مراجعه کنید.

1 از پمپ باد برای تمیز کردن گرد و غبار چسبیده به پوسته ی فیلتر استفاده کنید.

2 درپوش پوسته ی فیلتر را بردارید و سپس فیلتر را (فیلتر ثانویه را در صورت موجود بودن و کثیف بودن) به همراه ضایعات خارج کنید.

3 محفظه ی ورودی هوا به کمپرسور را به وسیله ی یک پوشش تمیز بپوشانید تا از ورود آلودگی و گرد و غبار به درون موتور جلوگیری کنید.

4 از هوای فشرده یا یک پارچه ی تمیز برای نظافت داخل پوسته ی فیلتراستفاده کنید.

5 بررسی کنید تا فیلتر جدید سالم باشد و هر دوانتهای آن بصورت صحیح پوشیده شده باشد

6 پوششی که روی ورودی به کمپرسور قرار دادید را بردارید و پس از نصب المنت های فیلتر جدید،درپوش پوسته ی فیلتر را در جایگاه خود محکم کنید.درصورت وجود محل خروج گرد و غبار باید دقت داشته باشید که به سمت پایین باشد.

7 در مرحله ی آخر از آب بندی تمامی بخش های پوسته ی فیلتر و عدم نشتی هوا اطمینان حاصل کنید.

8 درصورت داشتن نشانگر تعویض فیلتر،پس از تعویض آن را ریست کنید.

 

همانطور که گفتیم در برخی از موتورها نیز ممکن است فیلتر روغنی یا مرطوب وجود داشته باشد که نحوه ی نظافت و تعویض آن به شرح زیر است:

 

1 ابتدا فیلتر را باز کرده و به همراه اورینگ ها خارج کنید

2 بخش انتهایی محفظه که محل قرارگیری روغن است،را کاملا با گازوئیل شستشو دهید.

3 فیلتر هوا را با پمپ باد تمیز کنید و از سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کنید و یا اگر زمان تعویض آن رسیده بود.فیلتر قدیمی را دور بیاندازید.

4 محفظه ی روغن را تا نشانگر آن با همان روغن موجود در موتور پر کنید.

5 در هنگام بازگرداندن فیلترها به محل خود حتما از سلامت واشرها و اورینگ ها و قرارگیری صحیح آن ها درمحل خود اطمینان حاصل کنید.

6 پبش صافی را نیز با یک پارچه ی تمیز به دقت نظافت کنید و درجای خود قرار دهید.

7 درنهایت ازآب بندی تمام بخش ها اطمینان حاصل کنید.

فیلتر روغن دیزل ژنراتور

فیلتر روغن موتور دیزل Volvo, Cummins, Perkins و ...

هوایی که ما روزانه تنفس میکنیم، دارای ذرات ریز و آلودگی های بیشماری است. که ممکن است باعث عفونت بدن ما و یا مسدود شدن شریان های تفسی بدن ما بشود. از آنجایی که بدن ما نیز همانند یک ماشین پیچیده می باشد. انسان ها نیز ماشین ها ی خود را با الهام از خودشان و طبیعت می سازند. دیزل ژنراتور یکی از این ماشین های پیشرفته و کاربردی می باشد. این موتورهای عظیم مولد برق تحت سیستمی به نام احتراق داخلی کار می کنند. که در آن با مخلوط کردن سوخت و هوای پاکیزه و سپس فشرده سازی و احتراق، نیروی محرکه ی لازم جهت فعالیت موتور و در نهایت تولید برق را فراهم می کنند.

هوایی که در فضای اطراف دیزل ژنراتور شما وجود دارد. پر از انواع ناخالصی ها( گرد و خاک، سنگریزه، زباله های کوچک، حشرات و…) و آلودگی ها می باشد و در صورت ورود به سیلندر ها میتواند عملکرد آن ها را دچار اختلال کند و یا باعث قفل شدن موتور و پیستون ها یا ساییدگی قطعات شود. عمل پاکسازی این هوای آلوده توسط فیلتر هوا انجام می شود. عضو اصلی یک فیلتر یک صفحه ی کاغذی چین خورده با منافذ ریز است که وظیفه ی تصفیه ی هوا را بر عهده دارد. جنس این کاغذ ها معمولاً خاص بوده و علت چین دار بودن آن افزایش سطح فیلتراسیون می باشد. منافذ موجود در این کاغذها نه قدری ریز است که در عبور دادن هوا دچار مشکل شود. نه به قدری درشت است که ذرات آلودگی از آن عبور کند.

انواع فیلتر روغن دیزل ژنرراتور

  1. فیلتر گریز از مرکز که در آن ناخالصی ها به واسطه ی چرخش سریع در یک محفظه که فیلتر در آن وجود دارد. داخل محفظه ته نشین می شوند و هوای تازه و تمیز وارد موتور میشود.
  2. فیلتر مرطوب (روغنی) که ناخالصی ها و آلودگی ها با چسبیدن به روغن و رسوب کردن در آن حذف میشوند.
  3. فیلتر های خشک که ساده ترین و پرکاربردترین نوع فیلتر ها هستند و همانطور که گفته شد از یک کاغذ خاص فیلتراسیون دارای چین های متعدد ساخته شده است.

در فیلتر های هوای خشک با مکش توربو شارژ ها یا خود موتور هوا از طریق لوله های بالایی با سرعت بالا وارد صافی می شود. پس از برخورد هوا به پره های مورب ورودی فیلتر حالت گردبادی پیدا کرده و به بدنه ای اصلی المنت فیلتر برخورد می کند. این تماس هوا با المنت فیلتر باعث می شود که آلودگی ها درانتها یا کاسه ی فیلتر جمع شود. با مکش هوا به سمت داخل فیلتر اندک آلودگی ها نیز توسط فیلتر اولیه و فیلتر ثانویه یا ایمنی گرفته می شود. این فیلتر های ایمنی معمولا در موتورهای بزرگتر و قدرتمند تر وجود دارند. تا فرآیند پاک سازی هوای ورودی در دیزل ژنراتور را با دقت بیش از 99 درصد انجام دهند. در برخی دیگر از فیلتر ها یک نشنانگر حساس به خلا بر روی قسمت بیرونی فیلتر استفاده میشود. با افزایش خلا و یا کاهش فشار هوا نوار قرمز این نشانگر ظاهر شده که نشان دهنده ی زمان تعویض فیلتر است.

زمان تعویض فیلتر روغن دیزل ژنراتور

به طور کلی زمان تعویض فیلتر ها را هر 400 الی 500 ساعت کاری اعلام می کنند. اما پیشنهاد می شود که المنت فیلتر یا همان هسته ی فیلتر را پس از هر بار استفاده با پمپ باد تمیز کنید. درنهایت نسبت به محیط فعالیت شما و مدل و توان موتور شما برای متوجه شدن زمان دقیق تعویض فیلتر باید به USER MANUAL موتور دیزل ژنراتور خود مراجعه کنید.

1 از پمپ باد برای تمیز کردن گرد و غبار چسبیده به پوسته ی فیلتر استفاده کنید.

2 درپوش پوسته ی فیلتر را بردارید و سپس فیلتر را (فیلتر ثانویه را در صورت موجود بودن و کثیف بودن) به همراه ضایعات خارج کنید.

3 محفظه ی ورودی هوا به کمپرسور را به وسیله ی یک پوشش تمیز بپوشانید تا از ورود آلودگی و گرد و غبار به درون موتور جلوگیری کنید.

4 از هوای فشرده یا یک پارچه ی تمیز برای نظافت داخل پوسته ی فیلتراستفاده کنید.

5 بررسی کنید تا فیلتر جدید سالم باشد و هر دوانتهای آن بصورت صحیح پوشیده شده باشد

6 پوششی که روی ورودی به کمپرسور قرار دادید را بردارید و پس از نصب المنت های فیلتر جدید،درپوش پوسته ی فیلتر را در جایگاه خود محکم کنید.درصورت وجود محل خروج گرد و غبار باید دقت داشته باشید که به سمت پایین باشد.

7 در مرحله ی آخر از آب بندی تمامی بخش های پوسته ی فیلتر و عدم نشتی هوا اطمینان حاصل کنید.

8 درصورت داشتن نشانگر تعویض فیلتر،پس از تعویض آن را ریست کنید.

 

همانطور که گفتیم در برخی از موتورها نیز ممکن است فیلتر روغنی یا مرطوب وجود داشته باشد که نحوه ی نظافت و تعویض آن به شرح زیر است:

 

1 ابتدا فیلتر را باز کرده و به همراه اورینگ ها خارج کنید

2 بخش انتهایی محفظه که محل قرارگیری روغن است،را کاملا با گازوئیل شستشو دهید.

3 فیلتر هوا را با پمپ باد تمیز کنید و از سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کنید و یا اگر زمان تعویض آن رسیده بود.فیلتر قدیمی را دور بیاندازید.

4 محفظه ی روغن را تا نشانگر آن با همان روغن موجود در موتور پر کنید.

5 در هنگام بازگرداندن فیلترها به محل خود حتما از سلامت واشرها و اورینگ ها و قرارگیری صحیح آن ها درمحل خود اطمینان حاصل کنید.

6 پبش صافی را نیز با یک پارچه ی تمیز به دقت نظافت کنید و درجای خود قرار دهید.

7 درنهایت ازآب بندی تمام بخش ها اطمینان حاصل کنید.

فیلتر روغن دیزل ژنراتور

فیلتر روغن موتور دیزل Volvo, Cummins, Perkins و ...

هوایی که ما روزانه تنفس میکنیم، دارای ذرات ریز و آلودگی های بیشماری است. که ممکن است باعث عفونت بدن ما و یا مسدود شدن شریان های تفسی بدن ما بشود. از آنجایی که بدن ما نیز همانند یک ماشین پیچیده می باشد. انسان ها نیز ماشین ها ی خود را با الهام از خودشان و طبیعت می سازند. دیزل ژنراتور یکی از این ماشین های پیشرفته و کاربردی می باشد. این موتورهای عظیم مولد برق تحت سیستمی به نام احتراق داخلی کار می کنند. که در آن با مخلوط کردن سوخت و هوای پاکیزه و سپس فشرده سازی و احتراق، نیروی محرکه ی لازم جهت فعالیت موتور و در نهایت تولید برق را فراهم می کنند.

هوایی که در فضای اطراف دیزل ژنراتور شما وجود دارد. پر از انواع ناخالصی ها( گرد و خاک، سنگریزه، زباله های کوچک، حشرات و…) و آلودگی ها می باشد و در صورت ورود به سیلندر ها میتواند عملکرد آن ها را دچار اختلال کند و یا باعث قفل شدن موتور و پیستون ها یا ساییدگی قطعات شود. عمل پاکسازی این هوای آلوده توسط فیلتر هوا انجام می شود. عضو اصلی یک فیلتر یک صفحه ی کاغذی چین خورده با منافذ ریز است که وظیفه ی تصفیه ی هوا را بر عهده دارد. جنس این کاغذ ها معمولاً خاص بوده و علت چین دار بودن آن افزایش سطح فیلتراسیون می باشد. منافذ موجود در این کاغذها نه قدری ریز است که در عبور دادن هوا دچار مشکل شود. نه به قدری درشت است که ذرات آلودگی از آن عبور کند.

انواع فیلتر روغن دیزل ژنرراتور

  1. فیلتر گریز از مرکز که در آن ناخالصی ها به واسطه ی چرخش سریع در یک محفظه که فیلتر در آن وجود دارد. داخل محفظه ته نشین می شوند و هوای تازه و تمیز وارد موتور میشود.
  2. فیلتر مرطوب (روغنی) که ناخالصی ها و آلودگی ها با چسبیدن به روغن و رسوب کردن در آن حذف میشوند.
  3. فیلتر های خشک که ساده ترین و پرکاربردترین نوع فیلتر ها هستند و همانطور که گفته شد از یک کاغذ خاص فیلتراسیون دارای چین های متعدد ساخته شده است.

در فیلتر های هوای خشک با مکش توربو شارژ ها یا خود موتور هوا از طریق لوله های بالایی با سرعت بالا وارد صافی می شود. پس از برخورد هوا به پره های مورب ورودی فیلتر حالت گردبادی پیدا کرده و به بدنه ای اصلی المنت فیلتر برخورد می کند. این تماس هوا با المنت فیلتر باعث می شود که آلودگی ها درانتها یا کاسه ی فیلتر جمع شود. با مکش هوا به سمت داخل فیلتر اندک آلودگی ها نیز توسط فیلتر اولیه و فیلتر ثانویه یا ایمنی گرفته می شود. این فیلتر های ایمنی معمولا در موتورهای بزرگتر و قدرتمند تر وجود دارند. تا فرآیند پاک سازی هوای ورودی در دیزل ژنراتور را با دقت بیش از 99 درصد انجام دهند. در برخی دیگر از فیلتر ها یک نشنانگر حساس به خلا بر روی قسمت بیرونی فیلتر استفاده میشود. با افزایش خلا و یا کاهش فشار هوا نوار قرمز این نشانگر ظاهر شده که نشان دهنده ی زمان تعویض فیلتر است.

زمان تعویض فیلتر روغن دیزل ژنراتور

به طور کلی زمان تعویض فیلتر ها را هر 400 الی 500 ساعت کاری اعلام می کنند. اما پیشنهاد می شود که المنت فیلتر یا همان هسته ی فیلتر را پس از هر بار استفاده با پمپ باد تمیز کنید. درنهایت نسبت به محیط فعالیت شما و مدل و توان موتور شما برای متوجه شدن زمان دقیق تعویض فیلتر باید به USER MANUAL موتور دیزل ژنراتور خود مراجعه کنید.

1 از پمپ باد برای تمیز کردن گرد و غبار چسبیده به پوسته ی فیلتر استفاده کنید.

2 درپوش پوسته ی فیلتر را بردارید و سپس فیلتر را (فیلتر ثانویه را در صورت موجود بودن و کثیف بودن) به همراه ضایعات خارج کنید.

3 محفظه ی ورودی هوا به کمپرسور را به وسیله ی یک پوشش تمیز بپوشانید تا از ورود آلودگی و گرد و غبار به درون موتور جلوگیری کنید.

4 از هوای فشرده یا یک پارچه ی تمیز برای نظافت داخل پوسته ی فیلتراستفاده کنید.

5 بررسی کنید تا فیلتر جدید سالم باشد و هر دوانتهای آن بصورت صحیح پوشیده شده باشد

6 پوششی که روی ورودی به کمپرسور قرار دادید را بردارید و پس از نصب المنت های فیلتر جدید،درپوش پوسته ی فیلتر را در جایگاه خود محکم کنید.درصورت وجود محل خروج گرد و غبار باید دقت داشته باشید که به سمت پایین باشد.

7 در مرحله ی آخر از آب بندی تمامی بخش های پوسته ی فیلتر و عدم نشتی هوا اطمینان حاصل کنید.

8 درصورت داشتن نشانگر تعویض فیلتر،پس از تعویض آن را ریست کنید.

 

همانطور که گفتیم در برخی از موتورها نیز ممکن است فیلتر روغنی یا مرطوب وجود داشته باشد که نحوه ی نظافت و تعویض آن به شرح زیر است:

 

1 ابتدا فیلتر را باز کرده و به همراه اورینگ ها خارج کنید

2 بخش انتهایی محفظه که محل قرارگیری روغن است،را کاملا با گازوئیل شستشو دهید.

3 فیلتر هوا را با پمپ باد تمیز کنید و از سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کنید و یا اگر زمان تعویض آن رسیده بود.فیلتر قدیمی را دور بیاندازید.

4 محفظه ی روغن را تا نشانگر آن با همان روغن موجود در موتور پر کنید.

5 در هنگام بازگرداندن فیلترها به محل خود حتما از سلامت واشرها و اورینگ ها و قرارگیری صحیح آن ها درمحل خود اطمینان حاصل کنید.

6 پبش صافی را نیز با یک پارچه ی تمیز به دقت نظافت کنید و درجای خود قرار دهید.

7 درنهایت ازآب بندی تمام بخش ها اطمینان حاصل کنید.