سلام ، به سایت دیزل ژنراتور هاشمی خوش آمدید.

کیلومتر 24، خیابان بختیاری، پلاک 207

اسلام شهر، جاده ساوه

اورهال و تعمیرات اساسی دیزل ژنراتور

اورهال و تعمیرات اساسی دیزل ژنراتور

به عنوان یک تکنسین تعمیر و نگهداری مجموعه ژنراتور، لازم است فرآیند اولیه تعمیرات اساسی برای مجموعه مولد برق دیزل را بدانید یا حداقل به یک اپراتور دستگاه دیزل ژنراتور در مرحله اول بتوانید عیب دستگاه را تشخیص دهید و در مرحله بعد اگر تجهیزات لازم جهت تعمیرات را داشتید خود نسبت به آن اقدام کنید و یا به کارشناس متخصص ارجاع دهید. در تعمیرات اساسی و اورهال دیزل ژنراتور، عیب یابی اولیه دیزل ژنراتور خود یک گام مهم در دانش های لازم شما می باشد که بسیار کمک می کند تا قبل از درگیر شدن با موتور و تقبل هزینه های بیشتر و غیر ضرور، عیب را پیدا کرده و رفع کنید.

تعمیرات اساسی موتور دیزل

تعمیرات اساسی موتور دیزل یک تعمیر ترمیمی است که میتواند شامل موارد مختلفی باشد :

تعمیر یا تعویض میل لنگ، شاتون، آستر سیلندر، سوپاپ، تعمیر بلبرینگ، پیستون، سوپاپ روغن، سوپاپ سوزنی، تعمیر و جوشکاری لوله و اتصالات روغن، پمپ آب، گاورنر و …
هنگام تعمیرات اساسی موتور دیزل، به طور کلی با توجه به اطلاعات ساعات کاری، وضعیت فنی برای موتور های مختلف راهکار های متفاوت میتوان پیشنهاد داد.
به عنوان مثال تعمیرات اساسی موتور دیزل به دلیل استفاده و نگهداری نامناسب یا شرایط کاری نامناسب موتور دیزل (گرد و غبار، اغلب در شرایط اضافه بار کار، و غیره) می تواند متفاوت باشد.  بنابراین در تعیین تعمیرات اساسی موتور احتراق داخلی علاوه بر ساعات کار، شرایط اورهال زیر نیز لازم است.

  1. دیزل ژنراتور نمی تواند به خوبی کار کند (سرعت پس از بارگیری به شدت کاهش می یابد و صدا به طور ناگهانی تغییر می کند) و اگزوز دود سیاه منتشر می کند.
  2. دیزل ژنراتور در دمای معمولی مشکل است. پس از گرم شدن، یاتاقان میل لنگ، یاتاقان شاتون و پین پیستون صدای کوبش دارند.
  3. هنگامی که دما نرمال است، فشار سیلندر نمی تواند به 70٪ فشار استاندارد برسد.
  4. افزایش قابل توجه مصرف سوخت و روغن
  5. از دست دادن گردی سیلندرها، شکل، فاصله بین پیستون و سیلندر، گرد بودن ژورنال شاتون بیش از حد تعیین شده است.

پیشنهاد می شود هنگام تعمیرات اساسی موتور دیزل، قطعات اصلی را تعمیر کنیم.

دانش لازم در زمینه دیزل ژنراتور و تجربه چندین ساله در تعمیرات موتور دیزل بسیار مهم است. در این راستا دیزل ژنراتور هاشمی با برگزاری دوره های آموزشی دیزل ژنراتور به متقاضیان دانش لازم و تجربیات خود را ارائه می دهد.
اپراتور دیزل ژنراتور می بایست به عنوان مسئول دستگاه از موارد فنی دستگاه به خوبی مطلع باشد تا در صورت امکان موارد جزئی توسط خود شخص اپراتور رفع شود و در صورت نیاز به تعمیرات اساسی، با اطلاع از مشکل دستگاه، کارشناس متخصص را برای رفع عیب درخواست کند.

1 نظر

  • خیلی سایتتون عالیه من واقعا از تمامی مطالبتون
    استفاده مفیدی کرد 🙏♥️
    وبه کسانی که آشناییت ندارن این سایت زو
    پیشنهاد میکنم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.