سلام ، به سایت دیزل ژنراتور هاشمی خوش آمدید.

کیلومتر 24، خیابان بختیاری، پلاک 207

اسلام شهر، جاده ساوه

طریقه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

طریقه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور مجموعه ای از یک ساختار پیچیده است که نیازمند رعایت موارد ایمنی بسیاری است که در حین نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور این موارد بیشتر حائز اهمیت است. اطلاع از محل مناسب قرارگیری دیزل ژنراتور با در نظر گرفتن توزیع مناسب وزن دستگاه و ساخت فنداسیون مناسب و همچنین تهویه هوا از مهمترین موارد قابل توجه به هنگام نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور می باشد.

آماده سازی نصب دیزل ژنراتور

در ابتدا توجه شود به هنگام جا به جایی دیزل ژنراتور با استفاده از جرثقیل، اتصال به نقاط ثقل و ایستگاهی دستگاه انجام شود تا دستگاه به هنگام جا به جایی دارای تعادل بوده و بتوان به راحتی آن را چرخاند و در نقطه مناسب قرار داد. به هنگام جا به جایی دیزل ژنراتور افراد نزدیک دستگاه فاصله خود را رعایت کنند تا اگر یک زمان سیم پاره شد خطر جدی متوجه آن ها نشود. با توجه به اندازه بزرگ و وزن زیاد دیزل ژنراتور، مسیر حمل و قرارگیری باید قبل از نصب مرتب شود. همچنین درب یا پنجره های در نظر گرفته شده برای عبور دیزل ژنراتور باید از قبل رزرو شوند که دیگر ترددی از آن ها انجام نشود. اگر درب ها و پنجره ها به اندازه کافی بزرگ نیستند، باید محل مناسب جهت برداشتن دیوار یا سقف از قبل صورت پذیرد. پس از قرار گیری دیزل زنراتور در محل مورد نظر، دیوار یا سقف برداشته شده دوباره ساخته می شود.

بازگشایی بسته ارسالی

دیزل ژنراتور معمولاً تا محل نصب که حمل می شود دارای بسته بندی و وکیوم است که می بایست آن را باز کرده و اگر قطعات غیر مونتاژ همراه با دیزل ژنراتور است مانند ضربه گیر یا اگزوز یا منبع سوخت و … با توجه به شرایط نصب ابتدا آن ها را نصب کرده و پکیج آماده را به محل نصب حمل می کنیم. دقت شود اگر دیزل ژنراتور تا زمان نصب در محوطه قرار میگیرد حتما مسیر های ورود باران و یا گرد و خاک به دیزل ژنراتور را مسدود کنید و در زمان نصب گردو خاک آن را پاک کنید و یا ترجیحاً با استفاده از پمپ باد تمیزکاری کنید.

موقعیت نصب دیزل ژنراتور

موقعیت قرار گیری دیزل ژنراتور باید طوری باشد که شخص اپراتور بتواند به راحتی اطراف چرخیده و در صورت نیاز سرویس، نگهداری دوره ای را انجام دهد. فاصله پیشنهاد شده بین دستگاه دیزل ژنراتور و دیوار یا ستون ها بین 1.5 تا 3 متر است. دقت شود در دیزل ژنراتور های توان بالا این فاصله باید بیشتر باشد با توجه به اینکه در زمان روشن بودن دستگاه دمای زیادی تولید می کند که قرار گرفتن شخص اپراتور در اطراف دستگاه و همچنین در فضای بسته می تواند پر خطر باشد.

نصب دیزل ژنراتور

  1. اندازه گیری فونداسیون و خط مرکزی مجموعه دیزل ژنراتور
  2. قبل از اینکه مجموعه دیزل ژنراتور در جای خود قرار گیرد، محل پایه و خطوط حاشیه ای قرار گرفتن دستگاه را با استفاده رنگ مشخص کنید.
  3. در نظر گرفتن مسیر ورودی هوا به اتاقک و خروجی دود موتور به بیرون که حتما باید توسط عایق های حرارتی پوشانده شود مگرنه باعث ایجاد حرارت غیر قابل کنترل در اتاق خواهد شد و همین مورد در عملکرد بلند مدت دیزل ژنراتور ایجاد خطر می کند.

دو روش جهت هدایت دود خروجی :

  1. لوله افقی : استفاده از لوله افقی در هدایت دود حاصل از احتراق به خارج از ساختمان که ایراد این روش در ایجاد گرمای زیاد در اتاق کار دیزل ژنراتور می باشد.
  2. کانال کوتاه : ارتباط مستقیم از اگزوز به خارج از اتاق نصب دیزل ژنراتور در این روش دیگر از لوله استفاده نمی شود و مستقیماً از اگزور دیزل ژنراتور به خارج از اتاق ارتباط ایجاد می شود.

نصب سیستم اگزوز :

  1. اتصال اگزوز دیزل ژنراتور به لوله تهویه موتور خانه اتاق تأسیسات و استفاده از کانال های تعبیه شده و از قبل مشخص جهت این کاربری
  2. سیستم اگزوز دیزل ژنراتور شامل قسمت های مختلف مانند لوله های اگزوز متصل به خارج از موتورخانه با صدا خفه کن، فلنج، زانویی، واشر و اتصالات موتورخانه است. در سیستم اگزوز باید سعی شود تعداد زانوها را کاهش داد و همچنین طول کل لوله اگزوز را تا حد امکان کوتاه کرد، در غیر این صورت منجر به افزایش فشار در لوله اگزوز می شود که منجر به از دست دادن بیش از حد توان دیزل ژنراتور می شود. این کار بر عملکرد طبیعی دیزل ژنراتور تأثیر منفی می گذارد و عمر مفید مجموعه ژنراتور را کاهش می دهد. قطر لوله اگزوز مشخص شده در اطلاعات فنی دیزل ژنراتور یا ارائه شده از شرکت فروشنده مشخص می شود و معمولا بر اساس طول لوله اگزوز و حداکثر خم و صدا خفه کن است. هنگامی که سیستم اگزوز از طول تعیین شده و تعداد خم ها در نصب واقعی فراتر رفت، قطر لوله اگزوز باید به طور مناسب افزایش یابد و این افزایش به طول کل لوله اگزوز و تعداد زانوها بستگی دارد.

نصب و راه اندازی سیستم برق :

دیزل ژنراتور می بایست در محل نزدیک به برق ورودی مجموعه نصب شود تا در عین کاهش هزینه های کابل کشی در موارد عیب یابی و حضور کارشناس نیاز مند طی مسافت بالا بین دو محل نباشد.
مسیر های کابل کشی دیزل ژنراتور تا محل ورودی برق ساختمان باید به صورت مرتب از مسیر کف یا دیوار بست خورده و علامت گذاری شود. تابلو دیزل ژنراتور باید به نحوی نصب شود تا چراغ مربوط به آلارم و زمان سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور به راحتی توسط اپراتور دیزل ژنراتور دیده شود.
انجام نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور توسط دیزل ژنراتور هاشمی به همراه کارشناسان و تیم با تجربه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.